Vrei să te urzești? Sună a provocare și una cam greu inteligibilă, nu? E vorba de un brand românesc, care promovează ornamentele tradiționale moștenite de la străbunii noștri. Frumoasă inițiativă am zis noi, după ce am văzut creațiile vestimentare. Despre cum s-a născut ideea brandului „Urzeală” și ce semnifică acest proiect, ne spune Oana Ivan, inițiatoarea acestei idei unice.
Cum a apărut ideea proiectului „Urzeală” și ce poveste se ascunde în spatele brandului? Dragă, Victoria, o să-ți spun o poveste, fiindcă, de fapt, așa a fost. N-a fost o idee de marketing, ci despre cum să aduci împreună doi oameni, inițial, după care mai mulți oameni, fiecare cu idei și dorințe diferite, și mai mult, neconturate, și din întâlnirea lor, să iasă ceva frumos. Asta a fost situația la început. Am vorbit cu The Fly (Cosmin Ionuț Iluc), graphic designer-ul, ore întregi la telefon. El era la Iași, eu la București, nu ne văzuserăm niciodată, și i-am zis tot filmul care mi se derula în cap la momentul ăla. Invariabil era un singur lucru, întrebarea: dar, de ce crezi tu c-o să meargă? (zâmbește) Și alte zeci de întrebări despre cum și, dar, de ce? Dup-aia, dar eu nu cred, nu știu. Concluzia firească a fost că trebuie să ne vedem și să vedem ce-ar fi, dac-ar fi. Și atunci, am concluzionat că e necesar să ne vedem și să vorbim și să „vedem”. Eu n-am putut merge la Iași și ne-am întâlnit la București. Urzeală, ca nume, s-a născut la Romană, pe stradă Pitar Moș, în cârciumă, La Copac, într-un moment în care cele mai potrivite variante pentru un brand de haine urbane cu motive inspirate din semnele vechi românești, se epuizaseră, și toată lumea o lăsase pe mâine. Tipic!
Citiți interviul în întregime pe: FashionGuide