Oana Ivan a povestit pentru Usign istoria comunității create în jurul primului brand de streetwear care și-a propus să revitalizeze elemente vizuale din folclorul românesc.
Cum se deapănă, până acum, povestea ei? dar pe mai departe?
A fost și încă e un drum minunat, drum pe care-am întâlnit o mulțime de oameni frumoși și vrednici de urzit. Planul inițial era să prezentăm în paralel motivele care au constituit inspirația pentru modelele Urzeală. Între timp, ne-am dat seama că am vazut sute de planșe, cusături, motive sculptate în lemn, semne pictate care au devenit structura a tot ceea ce facem. Intr-o seară, tot discutând, am avut o străfulgerare, realizând că probabil asta înseamnă să continui ceva: să aduci lucrurile spre tine, nu să mergi tu spre ele. Pentru că ne-am dăruit complet acestei idei, de a duce mai departe tradiția strămoșească, de a redefini folclorul, Urzeală a crescut repede și sănătos. Ne-ar fi drag să spunem, dupa vorba basmelor vechi, cât alții în zece. Însă în cazul nostru, n-a fost nevoie de minuni ci mai ales de oameni minunați care ne-au fost alături si au ales să urzească cu noi. De la oameni care activează în zona muzicală, la producători, regizori, designeri, street artiști sau sportivi urbani, organizatori de festivaluri și evenimente, cu toții ne-au ajutat să împământenim ideea și să transmitem mesajul.
Suntem mândri de faptul că am dat naștere la ceva ce lipsea și de reușita de a inspira cât mai mulți să facă la fel.
Fotografia a fost facuta in timpul unei excursii de cercetare in Gorj. In foto: Anamaria Stanescu-etnolog, Corneliu-prieten drag, Oana Ivan-Urzeala.
Mai mult din articol aici: http://www.universign.ro/2016/06/restart-folclor/
Illustrator oldschool. Cum am reinvatat sa desenam folosind foaia si pixul.